محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

معرفی نرم افزارهای ارتباطی Viber و Tango

نرم افزارهای Viber و Tango دو نرم افزار بسیار محبوب هستند که برای برقراری ارتباطات Voice Over Internet Protocol یا VOIP و همچنین برقراری ارتباطات چت متنی و صوتی در اینترنت و به ویژه Smartphone ها مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو نرم افزار Viber و Tango برای سیستم عامل های iOS ، Android و ویندوز وجود دارند و شما می توانید در همه این سیستم عامل ها از این دو نرم افزار استفاده کنید. قبلا Viber فقط توانایی برقراری تماس های تلفنی رایگان و پیام های متنی یا همان SMS های رایگان را داشت اما با معرفی نرم افزار جدید Viber امروزه شما می توانید تماس های تصویری رایگان نیز از طریق Viber برقرار کنید ، Tango از ابتدا هم از تماس های صوتی و هم از تماس های تصویری پشتیبانی می کرد و در این مورد از Viber همیشه جلوتر عمل می کرد.زمانیکه شما نرم افزار Viber را بر روی گوشی خود نصب کردید ، براحتی می توانید با سایر دوستانتان که آنها هم نرم افزار Viber را نصب کرده اند ارتباط رایگان برقرار کنید. برای کاربران iPhone نرم افزار Viber را می توانید از Apple Store و برای کاربران Android می توانید از Google Play Store یا بازار دانلود و نصب کنید. یکی از بهترین نکات در خصوص Viber این است که شما می توانید بدون نیاز به انجام هرگونه فرآیند ثبت نامی آزار دهنده و زمانگیر فرآیند نصب و اجرای نرم افزار را انجام دهید ، این نرم افزار از خط تلفن شما و شماره ای که در آن وجود دارد به عنوان نام کاربری استفاده می کند و کد فعال سازی را به شماره گوشی شما ارسال می کند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

مقایسه Viber و Tango

بعد از نصب کردن نرم افزار Viber بر روی گوشی ، برای شما یک کد تاییدیه ارسال خواهد شد که شما به محض وارد کردن آن در Viber در این سیستم ثبت نام شده است و وارد پایگاه داده نرم افزار Viber خواهید شد. لیست تماس یا همان Address Book ای که نرم افزار Viber دارد دقیقا همان لیست شماره ها و تماس هایی است که در Contact ها یا شماره تلفن های موجود در گوشی شما وجود دارد. شما براحتی می توانید لیست مخاطبین را جستجو کنید و افرادی که Viber بر روی گوشی نصب کرده اند را شناسایی و براحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. به محض اینکه شما به اینترنت به هر روشی متصل شوید ، چه با استفاده از GPRS یا 3G و یا شبکه های Wi-Fi ، می توانید تماس های رایگان خود را با دوستانتان برقرار کنید. یکی از بهترین نکاتی که در خصوص Viber وجود دارد این است که نیازی ندارید دونه دونه افراد جدید را به لیست Viber اضافه کنید ، این نرم افزار بصورت خودکار به محض اینکه یکی از افرادی که در لیست تماس شما قرار دارند Viber را نصب کنند به شما اعلام می کند که فلان مخاطب نرم افزار Viber را نصب کرده است و از این به بعد می توانید با وی تماس Viber ای داشته باشید.

یکی از نکات منفی که قبلا در وایبر وجود داشت نداشتن امکان تماس تصویری رایگان بود که با معرفی کردن محصول جدید این نرم افزار امکان برقراری تماس تصویری رایگان نیز برقرار شد. از طرفی امکان جدیدی که Viber اضافه کرده است نرم افزاری به نام Viber Desktop است که شما می توانید Viber را بر روی سیستم عامل ویندوز لپتاپ خود نصب کنید و از آن استفاده کنید. مهمترین نکته منفی در خصوص Viber این است که اگر شما به گروهی دعوت شوید ، شماره تلفن شما به همراه عکس در معرض دید همه افراد یک گروه قرار می گیرد و این موضوع از نظر حفظ حریم خصوصی مشکل ساز است ، از طرفی مشکل دیگری که در Viber وجود دارد این است که شما امکان ارسال یک پیام به صورت ارسال برای همه یا Send To All را ندازید و با انتخاب کردن چندین نفر برای ارسال پیام یک گروه ایجاد می شود که چندان جالب نیست.

Viber Desktop چیست

Tango در مقایسه با Viber

Tango نیز تقریبا با همان روشی کار می کند که Viber کار می کند ، این نرم افزار نیز مانند Viber فرآیند ثبت نام پیچیده ای ندارد. زمانیکه شما برای اولین بار Tango را اجرا می کنید ، ابتدا شماره تلفن شما به عنوان نام کاربری شما در نظر گرفته می شود و بعد از فعال سازی نرم افزار در لیست شماره تلفن های شما به دنبال افرادی می گردد که نرم افزار Tango را نصب کرده اند و طبیعی است که اگر شخصی از اعضای لیست تماس های شما در پایگاه داده Tango وجود داشته باشد شما امکان برقراری انواع تماس با وی را خواهید داشت. با توجه به گفته های وب سایت تولید کننده Tango فرآیند ثبت نام این نرم افزار بیش از 5 ثانیه طول نمی کشد . مهمترین نکته منفی این نرم افزار نقض مشهود و عدم امکان ایجاد حریم خصوصی در نرم افزار است ، شما زمانیکه به Tango متصل می شوید نمی توانید اطلاعات هویتی خود را محرمانه نگه دارید و این اطلاعات ممکن است در اختیار بسیاری از افراد قرار بگیرد. امکان دارد شما شماره شخصی را در گوشی خود نگه داشته باشید و نخواهید شخص مورد نظر متوجه این موضوع شود و یا عکس این موضوع ، Tango این اطلاعات را به نوعی افشاء می کند و حریم خصوصی شما را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. با توجه به اینکه Tango به شما اجازه برقراری تماس های ویدیویی را نیز می دهد ، شما می توانید دوربین های دستگاه را در حین مکالمه عوض کنید که این نکته بسیار جالب است. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، خوشحال می شویم از نظرات و تجربیات شما در خصوص این نرم افزارها در ادامه مطلب استفاده کنیم. ITPRO باشید

نویسنده : محمد نصیری

منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات