در زمان عدم آنتن دهی موبایل چگونه جوابگوی موبایل خود باشیم؟

با سلام خدمت دوستان در ITPRO زمان عدم آنتن دهی موبایل چگونه جوابگوی موبایل خود باشیم؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

برای جواب به این سوال ابتدا به بررسی انواع انتقال مکالمه در موبایل و چگونگی فعال سازی آن می پردازیم .

برای فعال سازی انتقال مکالمه در موبایل باید ابتدا وارد گزینه تنظیمات شده سپس گزینه تنظیمات تماس را انتخاب بعد از آن گزینه انتقال تماس را انتخاب ودر مرحله بعد چهار گزینه برای انتخاب داریم که به توضیح آنها می پردازیم:

1-انتقال همه تماسهای صوتی اگر این حالت را فعال کنیم تمام تماسها به شماره مورد نظر منتقل می شوند و اگر سیم کارت شما شارژی باشد حتما باید شارژ کافی داشته باشد تا انتقال انجام گیرد این حالت برای کسی مفید است که مسافرت رفته و گوشی او در منزل جا مانده و دو گوشی داشته باشد حال با انتقال گوشی جا مانده به گوشی دوم که همراه اوست هیچ مکالمه ای را از دست نمی دهد. واگر کسی مزاحم داشته باشد با انتقال شماره موبایل خود به یک شماره ای که در شبکه وجود ندارد میتواند از شر مزاحم خلاص شود.

2-انتقال در حالت اشغال این حالت انتقال فقط زمانی کار می کند که گوشی موبایل اشغال باشد این حالت برای مدیران کاربرد دارد که موبایل خود را به تلفن منشی خود انتقال دهند تا در زمان اشغال موبایل تماس از دست رفته نداشته باشند.

3- انتقال در صورت عدم پاسخگویی این حالت هم هوشمند بوده و زمانی کار میکند که مشترک مورد نظر پس از چند زنگ گوشی موبایل را جواب ندهد این حالت هم برای کسانی کاربرد دارد که گوشی خودرا روی سکوت قرار می دهند مخصوصا مدیران که در جلسات طولانی شرکت می کنند و موبایل خود را روی سکوت قرار می دهند.

4-انتقال در صورت عدم دسترسی این حالت خیلی حیاتی و جواب سوال ماست اگر ما از این حالت انتقال تماس استفاده کنیم زمانی که موبایل در دسترس نیست انتقال مکالمه بصورت هوشمند فعال می شود و زمانی که موبایل در دسترس است انتقال مکالمه کنسل می شود پس با استفاده از این انتقال می توان در صورت در دسترس نبودن به موبایل خود پاسخگو بود.

استفاده از این انتقال تماس برای کسانی مثل پزشکان متخصص و مدیران پشتیبان و امثال اینها که On call هم هستند حیاتی است برای اینکار شماره آنها به شماره منشی و یا معاون آنها که در غیاب آنها می توانند به جای آنها تصمیم بگیرند با ید انتقال داده شود در هنگام پرواز هم از این انتقال تماس می توان استفاده کرد.با به مقصد رسیدن هواپیما خودبخود انتقال کنسل می گردد.

کنسل کردن انتقال تماس مثل فعال کردن آن است. باید به گزینه فوق رفته و انتقال تماسها را کنسل کرد همه انتقالها هزینه ای است اگر سیم کارت شما شارژی بوده و شارژ نداشته و یا به شماره کشوری دیگر انتقال داده و رومینگ سیم کارت را فعال نکرده باشید بجای انتقال مکالمه پیغام موجودی کافی نیست برای مخاطب پخش می شود .

در پایان چند پیغام انتقال را یاد آوری میکنیم:

اگر یک شماره به شماره ای که در شبکه وجود ندارد انتقال داده شود موقع تماس با شماره فوق پیغام شماره مورد نظر در شبکه وجود ندارد را خواهیم شنید.(پیغام کاذب )

اکر یک شماره به شماره دیگر انتقال داده شود و از شماره دوم به شماره اول تماس گرفته شود پیغام شماره مورد نظر اشغال است را می شنویم (پیغام کاذب )

اگر می خواهید به هر دلیلی زمانی که موبایل شما در دسترس است پیغام کاذب عدم دسترسی بشنوید می توانید شماره مورد نظر را به یک موبایل دوم انتقال داده سپس در حال روشن باطری موبایل دوم را درآورید در این حالت موقع تماس با موبایل اول پغام کاذب موبایل مورد نظر در دسترس نیست را خواهید شنید.

نویسنده : علی زوار

منبع: انجمن تخصصی فن آوری اطلاعات ایران


نظرات