زهرا مرشدی
متخصص شبکه های مایکروسافت

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت گوشی اندرویدی به صورت تصویری

چگونه اینترنت گوشی اندرویدی خود را به اشتراک بگذاریم؟ گاهی مواقع پیش می آید که به اینترنت Wifi یا DSL دسترسی نداریم و کاری میخواهیم انجام دهیم که حتما باید از اینترنت لپتاپ یا سیستمی که داریم برای آن کار استفاده کنیم نه با استفاده از تلفن هوشمندمان.در این حالت میتوانیم از اینترنت GPRS گوشیمان به عنوان منبع اشتراک اینترنت کمک بگیریم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

در گوشی های اندرویدی قابلیتی به نام Tethering وجود دارد که با استفاده از WiFi، کابل USB و Bluetooth میتوانیم اینترنت گوشی را به اشتراک بگذاریم.در این پست نحوه ی اشتراک از طریق WIFI را با هم یاد میگیریم.از طریق این روش گوشی هوشمند یا تبلت به یک Hotspot تبدیل میشود.البته این نکته را در نظر داشته باشید که شارژ باتری به میزان زیادی مصرف می شود.برای شروع به قسمت تنظیمات گوشی بروید و از آنجا گزینه ی Wireless & Network را انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو

و گزینه ی Tethering یا Tethering & Portable Hotspot را انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو

در این قسمت گزینه ی Portable Wifi Hotspot و تنظیمات Wifi Hotspot را مشاهده می کنید که همان تنظیمات کارخانه ای ست .

وب سایت توسینسو

از گزینه ی Configure Wifi Hotspot،میتوانید Network SSID و نوع تنظیمات امنیتی را مدیریت کنید.بهتر است تنظیمات امنیتی را بر روی استاندارد رمزنگاری WPA2 PSK قرار دهید،که بیشترین امنیت را فراهم میکند و پسوردی برای Hotspot خود انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

و بعد از انجام این تنظیمات برگردید و تیک Portable Wifi Hotspot را بزنید تا این قابلیت فعال شود.

وب سایت توسینسو
  • چگونه اینترنت را از گوشی به اشتراک بگذاریم؟

    در همه گوشی های اندرویدی قابلیتی به نام هات اسپات یا Tethering وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن اینترنت را برای دیگران به اشتراک بگذارید ، در این آموزش نحوه فعال کردن هات اسپات گوشی را آموزش می دهیم

زهرا مرشدی
زهرا مرشدی

متخصص شبکه های مایکروسافت

وقتی باختم مسیر را یافتم.راهی جز موفقیت ندارم پس راهی میشوم.

نظرات